Comarch ERP Optima - moduł Serwis
Moduł Comarch ERP OPTIMA Serwis dedykowany jest dla firm zajmujących się działalnością serwisową. Umożliwia rejestrację zdarzeń dotyczących zleceń serwisowych. Potrzeby firm w zakresie usług serwisowych zależą zarówno od wielkości firmy jak i specyfiki jej działania.
Tak więc, w zależności od firmy w module Comarch ERP OPTIMA Serwis można:
prowadzić kartoteki urządzeń serwisowanych (z podziałem na rodzaje),
swobodnie opisywać urządzenia serwisowane cechami (atrybutami), w tym również obowiązkowymi (np. wymagane jest podanie numeru seryjnego),
rejestrować wszystkie przyjmowane w firmie zlecenia serwisowe (zrealizowane i "w toku") i opisywać cechami,
harmonogramować zadania i rejestrować wykonane czynności (zlecenia są albo od razu przydzielane konkretnemu serwisantowi, albo trafiają do kolejki zgłoszeń oczekujących skąd serwisanci pobierają je dla siebie - w zależności od zasad obsługi serwisu w danej firmie),
szybko wyszukiwać zlecenia i zadania przeterminowane lub na dzień bieżący,
rejestrować historię realizacji napraw (wraz z rejestracją czasu trwania) oraz wykorzystanych części),
bezpośrednio z poziomu zlecenia wystawić fakturę/paragon za wykonaną usługę (wymagany moduł Faktury),
zarezerwować czas w terminarzu w przypadku zleceń związanych z wyjazdem do klienta.
Schemat blokowy funkcjonalności modułu Serwis programu Comarch Optima
Użytkownik może definiować własne statusy zleceń, które ułatwiają filtrowanie listy i kontrolę realizacji zlecenia.
Okno listy zadań serwisowych w module Serwis programu Comarch Optima
Lista zleceń serwisowych
Formularz zlecenia składa się z pięciu zakładek:
Ogólne - zawiera wszystkie informacje ogólne dotyczące zlecenia.
Czynności - na zakładce tej użytkownik może określić czynności do wykonania dla danego zlecenia serwisowego lub wprowadzić notatki.
Części - zawiera informacje o wykorzystanych częściach. Z poziomu tej zakładki użytkownik może pobierać części potrzebne do realizacji zlecenia dokumentem MM lub utworzyć zamówienie u dostawcy na wskazane części.
Atrybuty - zawiera informacje o atrybutach przypiętych do zlecenia, za pomocą których można wpisać charakterystyczne cechy danego zlecenia (numer seryjny, dane techniczne samochodu itp.).
Dokumenty - zawiera listę związanych ze zleceniem dokumentów.
Okno forlumarza zlecenia serwisowego w module Serwis programu Comarch Optima
Formularz zlecenia
Użytkownik może określić sposób, w jaki ma być realizowana przez serwisanta dana czynność. Do wyboru są trzy możliwości:
niezależna - czynność, która może być zrealizowana w dowolnym momencie w trakcie realizacji zlecenia,
po wykonaniu poprzedniej - czynność, która może być zrealizowana dopiero gdy czynność poprzedzająca ją na liście zostanie wykonana,
wg terminu - czynność, która może być zrealizowana w podanym terminie.
W przypadku czynności wykonywanych w podanym terminie istnieje możliwość zarezerwowania czasu w terminarzu konkretnego operatora.
Na potrzeby obsługi modułu Comarch ERP OPTIMA Serwis należy utworzyć dedykowany magazyn serwisowy, na który mają być przesunięte części potrzebne do realizacji zlecenia, np. w firmie remontowo- budowlanej każda budowa może mieć odrębny magazyn serwisowy, na który będzie tworzyła zlecenia serwisowe i przesuwała potrzebne do budowy materiały. Pobierając części operator może zdecydować, które z nich mają być fakturowane, a które pozostają kosztem serwisowym i będą rozchodowane dokumentem wewnętrznym RW.
Dla potrzeb kosztorysowania można wyliczyć wartość netto i brutto dla czynności (usług) i części określonych na formularzu zlecenia.
Wartość zlecenia
Wraz z zamykaniem zlecenia Użytkownik ma możliwość tworzenia dokumentów handlowo-magazynowych. Ogólnie fakturowanie zlecenia polega na tworzeniu:
dokumentu RW na części nie podlegające fakturowaniu,
dokumentu WZ na części podlegające fakturowaniu,
dokumentu FA/ PA, zawierającego części z dokumentu WZ oraz wszystkie usługi cennikowe z zakładki czynności.
Moduł Comarch ERP OPTIMA Serwis może współpracować z modułem Comarch ERP OPTIMA Faktury (w zakresie wystawiania faktur) oraz z modułem magazynowym Comarch ERP OPTIMA Handel (w zakresie pobierania części z magazynu). Jednak moduły te nie są wymagane do funkcjonowania modułu serwisowego (jeżeli użytkownik nie posiada modułów handlowo-magazynowych to funkcje przekształceń do dokumentów handlowych i magazynowych nie będą dostępne). Użytkownicy, którzy posiadają moduł Comarch ERP OPTIMA Analizy, mają możliwość raportowania informacji gromadzonych w module Comarch ERP OPTIMA Serwis. Dostępne są następujące zestawienia:
analiza czynności wg serwisantów,
wykonane czynności w zadanym okresie,
najczęściej pobierane części,
najczęściej wykonane czynności.
Comarch ERP XL - moduł CRM
Moduł XL CRM (Customer Relationship Management) jest nieocenionym narzędziem do zarządzania kontaktami z klientem w czasie działań przedsprzedażowych, jak i potem w celu utrzymania profesjonalnej obsługi klienta.
Moduł pozwala budować wieloetapowe kampanie marketingowe, serwisowe, windykacyjne, umożliwia zarządzanie projektami, wizytami itp.
System Comarch ERP XL umożliwia także odpowiednie planowanie i podział zadań dla konkretnych pracowników biorących udział w poszczególnych etapach prowadzonych kampanii. Każdy pracownik jest odpowiednio wcześniej informowany o przydzielonym mu zadaniu i terminie jego wykonania.
Comarch ERP XL - Human Resources - moduły kadrowo-płacowe
Pod wspólną nazwą Human Resources w systemie Comarch ERP XL mieszczą się moduły wspomagające pracę w obszarze kadrowo-płacowym:
Płace i Kadry
System ocen pracowników/Pulpit pracownika
Informacje pracownicze
Podzielnik
Karty pracy
RCP (Rejestracja Czasu Pracy)
Nieobecności
Płace i KadryComarch ERP XL - moduł PROJEKTY
Comarch ERP XL - moduł SERWIS
Moduł Comarch ERP XL Serwis przeznaczony dla firm prowadzących działalność serwisową lub remontową. Pozwala na rejestrowanie, obsługę i rozliczanie zleceń serwisowych lub remontowych z uwzględnieniem czynności serwisowych, materiałów koniecznych do realizacji zlecenia, kart pracy, kosztów dojazdów do miejsc serwisowych oraz obsługę gwarancyjną i pogwarancyjną. System automatyzuje też wydawanie towarów oraz generuje dokumenty handlowe pozwalające na rozliczenie z kontrahentem.
Comarch ERP XL Business Intelligence
Comarch ERP XL Business Intelligence jest narzędziem wspomagającym proces podejmowania decyzji na każdym szczeblu zarządzania przedsiębiorstwem. Daje natychmiastowy dostęp do kluczowych informacji zgromadzonych w różnych obszarach systemu do zarządzania. Intuicyjna forma budowania raportów oraz ich wielowymiarowość pozwalają na analizowanie wyników każdej uprawnionej do tego osobie nie posiadającej zaawansowanej wiedzy informatycznej.
Narzędzie Business Intelligence w czasach dużej zmienności rynkowej staje się nieodłączną częścią systemu ERP. Pełni ono rolę „pomostu” pomiędzy zarządzaniem na poziomie strategicznym, a zarządzaniem operacyjnym. Pozwala zmaksymalizować korzyści płynące z wdrożenia systemu ERP dając osobom zarządzającym konkretną wiedzę o procesach zachodzących w firmie.
Comarch ERP - rozwiązania mobilne
Comarch ERP Mobile to nowoczesne aplikacje na urządzenia mobilne (smartfony, tablety z systemem operacyjnym Android, kolektory danych), które wspierają kluczowe obszary w firmie, tj. sprzedaż (SFA), magazyn, backup danych czy analizy Business Intelligence.
Comarch ERP Mobile współpracuje z systemami: Comarch ERP XL, Comarch ERP Altum oraz Comarch ERP Optima. W skład pakietu wchodzą narzędzia usprawniające pracę różnych grup użytkowników:
- sprzedawców, mobilnych przedstawicieli handlowych - aplikacje Comarch ERP Mobile Sprzedaż i Comarch ERP Mobile Flota,
- pracowników magazynu - aplikacja Comarch ERP Mobile Magazyn, dostępna w wersji online i offline,
- kadry zarządzającej - aplikacja Comarch ERP Mobile BI.
Comarch ERP XL Business Intelligence Start
Comarch ERP XL BI Start jest narzędziem dla tych klientów, którzy potrzebują wsparcia w zakresie raportowania biznesowego, ale czują, że pełna funkcjonalność pakietu Business Intelligence w tym momencie jest dla nich zbyt rozbudowana. Rozwiązanie służy do budowania raportów i prowadzenia analiz na podstawie danych z systemu Comarch ERP XL, z wykorzystaniem technologii In-Memory. Oznacza to, że w odróżnieniu od "pełnej" wersji pakietu BI, całość danych generowanych przez raporty przechowywana jest w pamięci komputera.
Comarch ERP Optima - moduł CRM
Potrzeby firm w zakresie gromadzenia i zarządzania kontaktami z klientami zależą zarówno od wielkości firmy, jak i specyfiki jej działania. W zależności od firmy moduł CRM może znaleźć zastosowanie w następujących obszarach działań:
Comarch ERP Optima - moduł Płace i Kadry
Comarch ERP OPTIMA Płace i Kadry to rozwiązanie zawsze zgodne z aktualnymi przepisami kadrowo-płacowymi.
Moduł przeznaczony do pełnej obsługi działu kadr i rachuby płac. Dzięki swojej elastyczności otwarty jest na wszelkiego rodzaju potrzeby użytkownika oraz zmiany w przepisach kadrowo-płacowych.
Gwarantuje szerokie możliwości swobodnego definiowania własnych składników wynagrodzenia. Pozwala na uzależnienie ich wysokości m.in. od czasu pracy, okresu nieobecności lub stażu pracy.
Płace i Kadry są w pełni zintegrowane z najnowszą wersją programu Płatnik, co zapewnia wszystkie rozliczenia z ZUS. Moduł umożliwia przygotowanie raportów, deklaracji INF-D i INF-D-P do Narodowego Funduszu Zdrowia (także w postaci elektronicznej) oraz zaimportowanie tych deklaracji do programu SOD Offline.
W module Płace i Kadry dostępne są deklaracje podatkowe PIT-11, PIT-40, IFT-1/1R, PIT-4R, PIT-8AR z możliwością wyliczenia i wysłania przelewów miesięcznych zaliczek podatku do Urzędu Skarbowego.Program dostępny jest w dwóch wersjach: podstawowej - Płace i Kadry oraz rozszerzonej - Płace i Kadry Plus.
Comarch ERP Optima - moduł Płace i Kadry Plus
Comarch ERP OPTIMA Płace i Kadry Plus to rozszerzona wersja modułu podstawowego - Płace i Kadry. Obejmuje całą funkcjonalność wersji podstawowej Płac i Kadr oraz zawiera szereg dodatkowych funkcji umożliwiających obsługę firm mających rozbudowaną strukturę organizacyjną.
Comarch ERP Optima - moduł Pulpit Menadżera
Moduł Pulpit Menadżera to narzędzie, dzięki któremu kadra kierownicza lub właściciel przedsiębiorstwa ma dostęp do podstawowych danych swojej firmy - finansowych i nie tylko, zgromadzonych w systemie Comarch ERP OPTIMA. Dane są dostępne z każdego miejsca na świecie poprzez przeglądarkę internetową.
Bardzo fajna profesjonalna obsługa szczególnie Pana Piotra H, polecam Urszula Solmatic.
Profesjonalna obsługa, godny polecenia.