Comarch ERP XL - moduł SERWIS
Moduł Comarch ERP XL Serwis przeznaczony dla firm prowadzących działalność serwisową lub remontową. Pozwala na rejestrowanie, obsługę i rozliczanie zleceń serwisowych lub remontowych z uwzględnieniem czynności serwisowych, materiałów koniecznych do realizacji zlecenia, kart pracy, kosztów dojazdów do miejsc serwisowych oraz obsługę gwarancyjną i pogwarancyjną. System automatyzuje też wydawanie towarów oraz generuje dokumenty handlowe pozwalające na rozliczenie z kontrahentem.
Zarządzanie zleceniem serwisowym w module Serwis można podzielić na 3 etapy:
rejestracja zlecenia serwisowego - zarejestrowane zlecenie wymaga potwierdzenia, w wyniku którego generowane są rezerwacje mające wpływ na dostępność zasobów w innych procesach obsługiwanych przez system,
realizacja potwierdzonego zlecenia serwisowego - powstają dokumenty rejestrujące operacje wydania składników (WZ) oraz faktury sprzedaży lub paragony,
zamknięcie zlecenia serwisowego.
Na każdym etapie niezbędne informacje są pobierane z innych modułów systemu Comarch ERP XL.
Okno zlecenia serwisowego w module Serwis programu Comarch ERP XL
Zlecenie serwisowe
Organizacja danych. Moduł Serwis umożliwia prowadzenie ewidencji właścicieli urządzeń i obiektów remontowych (np. budynków, wydziałów itp.) wraz z ich rozbudowaną strukturą. W obrębie zarejestrowanego obiektu tworzone są grupy jego wyposażenia wraz ze szczegółowymi parametrami konkretnych elementów tego wyposażenia. Każde serwisowane urządzenie może mieć zarejestrowaną pełną historię, wraz ze zmianami właścicieli i wszelkimi dokumentami wystawionymi w związku z jego obsługą.
Okno serwisowanych obiektów i wyposażenia dla obiektu w module Serwis programu Comarch ERP XL
Wyposażenie obiektu
Rejestracja dokumentów. Ewidencja serwisu i remontów odbywa się za pomocą odpowiednich zleceń. Do każdego zlecenia można wygenerować dowolną ilość kart pracy z informacjami o pracownikach, czasie pracy, kosztach przejazdów oraz zrealizowanych czynnościach serwisowych.
Okno listy zleceń serwisowych w module Serwis programu Comarch ERP XL
Lista zleceń serwisowych
Obieg dokumentów obejmuje generowanie dokumentów RW, PW, PM, WM, MM związanych z obsługą danego zlecenia. Całość procesu wieńczyć może faktura sprzedaży uwzględniająca dodatkowo koszty dojazdów i surowców oraz części związanych z realizacją danego zlecenia. Skutkiem potwierdzenia każdego zlecenia są rezerwacje składników potrzebnych do jego realizacji, jak również możliwe jest wygenerowanie zamówienia na brakujące elementy. Do każdego zlecenia lub jego pozycji można wygenerować dowolną ilość kart pracy z informacjami o pracownikach, czasie pracy, kosztach przejazdów oraz zrealizowanych czynnościach serwisowych.
Moduł pozwala także na planowanie technicznych przeglądów okresowych. Plany przeglądów technicznych powstają na podstawie zarejestrowanego wyposażenie, które wymaga przeglądu oraz pozwalają określić jakie w zadanym okresie powinny być wykonane zlecenia, które będą przeglądem technicznym.
Zlecenia serwisowe oprócz rozbudowy w stronę wykorzystania norm serwisowych, pozwalają również na obsługę procesów serwisu gwarancyjnego. Na zleceniach serwisowych powstaje możliwość generowania wymiany urządzeń, przyjęcia ich do magazynu gwarancyjnego oraz przekazania ich do gwaranta itp.
Profesjonalna obsługa, godny polecenia.
Bardzo fajna profesjonalna obsługa szczególnie Pana Piotra H, polecam Urszula Solmatic.